Bedankt Ernst voor Uw antwoord.
Dit model wordt niet zozeer in de winkel verkocht.Hier in Singapore heeft Gaggenau een speciale afdeling die alleen leveren aan huizenprojekten. Dan worden keukens geleverd met bijv. alle apparatuur van Gaggenau en als bijv een ijskast een "stand alone" is, dus niet ingebouwd, dan zet Gaggenau ook bijv. hun ijskast on show voor misschien een paar maanden. Dit is dus voor showflats die voor het publiek te bekijken is. Als nu iemand geen interesse heeft voor de Gaggenau ijskast, dan gaat deze terug naar het magazijn maar mag niet als nieuw verkocht worden. Mij werd inderdaad een prijs opgegeven van 11.660,= SingDollars (Euros 6,662 Euros) nieuw, maar aangezien ze niet in de winkel verkocht worden, kan ik dit niet nagaan.
Wel heb ik natuurlijk in Duitsland gegoogled en vind prijzen varierend tussen 1300 en 2299 Euros (?), zie ook
http://www.hvr-24.de/product_info.php?refID=ide&info=p300_gaggenau-side-by-side-rs-495-330-aluminium.html voeg daaraan toe de zeevrachtkosten etc. zou ik op hetzelfde uitkomen. Volgens zeggen heeft de koelkast niet aangestaan in het showflat, alleen maar de lichtjes binnenin, dus hij heeft niet gewerkt. U vindt dus 9 jaar voor een ijskast behoorlijk? Ik kan het niet over mn hart krijgen onze ijskast te laten verschrotten want hij is echt nog als nieuw. Aan de andere kant, er weer een smak geld tegenaan te gooien en dan maar 3 maanden garantie en dan nog wordt de rest van de ijskast er niet jonger op. Dus eigenlijk misschien toch maar het showmodel nemen. Heb de reparatieman van Gaggenau eerlijk gevraagd wat hij zou doen als hem dat overkwam en hij zei mij eerlijk "niet repareren want je weet niet wat dadelijk ook weer in elkaar stort....". Het probleem van mijn kast was dat hij soms (echt maar soms) geen signaal kreeg om op te houden met defrosten, dus werd er warme lucht in de vriezerruimte geblazen. Na maanden zijn we er achter gekomen dat als we de deur open en dicht deden, de ijskast weer normaal werkte. (Achteraf zegt Gaggenau inderdaad dat er een lose wire zat maar door het design van de ijskast moeten er behoorlijk wat onderdelen o.a. deur/strippen/handel/e-modules, etc. uitgewisseld worden.) Dat is allemaal leuk als je thuis bent maar als het 's nachts gebeurd wordt je welkom geheten met natte voeten in de keuken plus al je eten verknald. Dus..... toch maar vernieuwen?
In Singapore hebben we geen stricte regels t.a.v. garantievoorzieningen. Normaal is 1 jaar en kan je dit zelf verlengen door wat exta te betalen. Gaggenau echter geeft 2 jaar, maar geeft mij dus maar 1 jaar. Heb zelfs een brief geschreven naar BSH Bosch Siemens Hausgeraete GmbH Muenchen met mn probleem maar hoor daar vandaan dus niets. Groeten Gaby Buijs